Ieder bedrijf heeft tegenwoordig een blog. Dus heeft het dan nog wel zin? Want je valt toch niet op tussen al die honderden blogs die dagelijks voorbijkomen? En mensen nemen toch niet meer echt de tijd om een lange(re) tekst te lezen? Teksten moeten toch juist korter? Zomaar wat vooroordelen over blogs die ik regelmatig hoor en lees.
Ik ben er echter van overtuigd dat bloggen wél zin heeft. Juist in deze tijd van snelheid, haasten en scoren. Want mensen zijn op zoek naar meer inhoud en diepgang. Mensen willen jou leren kennen. Ze willen weten waar jouw bedrijf voor staat. Dat waren al een paar redenen waarom het voor jou als ondernemer dus wél waardevol is om te bloggen. In mijn blog geef ik je er nog 4.
Jouw website blijft interessant – voor jouw doelgroep én voor Google
Je hebt een website. Een hele mooie zelfs. Eentje waar je eigenlijk heel erg trots op bent. Een mooi design, aansprekende foto’s en pakkende teksten die SEO-proof zijn. Dus dan komen die bezoekers vanzelf. Of niet dan?
Planten en kinderen gaan pas groeien als je ze regelmatig de nodige aandacht geeft. Datzelfde geldt voor jouw website: zonder aandacht, groeit het aantal bezoekers naar jouw website niet (verder). Daarom is het belangrijk dat je er regelmatig nieuwe dingen op zet. Een blog bijvoorbeeld ????. Zo blijft jouw website in beweging. En dat vindt niet alleen jouw klant prettig, maar Google ook. Zoekmachines houden namelijk van websites die regelmatig worden opgefrist. En als je dan ook nog eens de juiste zoekwoorden verwerkt in jouw blog, dan is de kans een stuk groter dat Google jouw website vaker bovenaan vermeld in de zoekresultaten. En daar word jij blij van, toch?
De naamsbekendheid van jouw bedrijf wordt groter
Blogs zorgen ervoor dat je regelmatig content hebt om te delen via social media. En blogs worden vaak gedeeld. Daarmee vergroot je de zichtbaarheid van jouw bedrijf. En dat is natuurlijk goed voor jouw naamsbekendheid. Andersom werkt het ook: je kunt in je blog een link plaatsen naar bijvoorbeeld jouw Facebookpagina. Als mensen een blogartikel hebben gelezen wat ze interessant vinden, kunnen ze makkelijk en snel via jouw social media-account een ‘like’ geven op jouw bedrijfspagina. Bloggen is dus een snelle en goedkope manier om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten. En als je regelmatig blogt, gaan mensen je onthouden en schrijven ze zich bijvoorbeeld in, om maandelijks jouw blog of nieuwsbrief per e-mail te ontvangen. En als ze een dienst nodig hebben, denken ze sneller aan jou. Dát levert jou dan weer klanten op!
Je laat zien dat je verstand van zaken hebt
De blogs die jij schrijft gaan natuurlijk over de kennis en ervaring die je hebt in jouw vakgebied. Zo kun je jezelf als een expert neerzetten. Je hebt – soms zonder dat je het zelf doorhebt – enorm veel verstand van zaken. Door die kennis te delen, zien mensen wat jij allemaal weet en zijn ze sneller geneigd om gebruik te maken van jouw diensten. Je hoeft niet bang te zijn dat je al jouw kennis weggeeft. Integendeel: mensen komen bij jou terug op het moment dat ze advies nodig hebben. Want jij bent tenslotte de expert!
Je leert er zelf heel veel van
Voor het schrijven van een blog ben je steeds op zoek naar nieuwe onderwerpen. En als je een nieuw onderwerp hebt gevonden, moet je onderzoek doen om de informatie in jouw blog te onderbouwen. Zo kom jij zelf steeds meer te weten over jouw vakgebied. En kun je nieuwe inspiratie opdoen om jouw diensten of producten te verbeteren. Daarnaast is het handig om jouw lezers de mogelijkheid te geven om op jouw blog te reageren. Je ontvangt namelijk vaak waardevolle feedback die jij weer kunt inzetten om jouw bedrijf te verbeteren. En door regelmatig een blog te schrijven, word je ook nog eens een betere schrijver en een creatievere denker. Want je wilt je lezers natuurlijk steeds opnieuw verrassen met opvallende feiten en nieuwe tips. Bloggen is super leerzaam dus!
De 4 voordelen van bloggen op een rij:
-
Je trekt meer bezoekers naar jouw website.
-
Bloggen is een goedkope en snelle manier om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten.
-
Je profileert jezelf als expert.
-
Van bloggen word je een betere schrijver, je wordt creatiever en je krijgt zelf steeds meer kennis over jouw vakgebied.
Heb ik je overtuigd dat bloggen voor jou als ondernemer heel erg waardevol is?
Dan is mijn missie geslaagd!
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat je helemaal geen tijd hebt om blogs te schrijven. Misschien heb je weinig inspiratie of weet je niet hoe je een lekker leesbaar blog schrijft. Of je vindt bloggen en schrijven gewoon niet leuk en je bent liever bezig met andere zaken.
Ik kan jou helpen!
Zet mij in als jouw ghostblogger. Dat klinkt misschien eng, maar het betekent gewoon dat ik namens jou blogs schrijf. Met andere woorden: wanneer het jou uitkomt, stuur je mij een onderwerp waarin ik me verdiep en dan schrijf ik er een blog over. Vervolgens plaats jij het blog op je website en je deelt het via social media.
Ik kan mezelf goed inleven in jouw denkwereld en persoonlijkheid en neem dit mee in de blogs die ik voor jou schrijf. Zodat jij het gevoel hebt dat je de blogs zelf hebt geschreven.
Als je méér impact wilt maken met woorden, sluit dan een blogabonnement af. Dan schrijf ik elke week of elke maand voor jou een blog. En dan denken we samen na over de onderwerpen en de frequentie.
Is jouw interesse gewekt?
Neem dan contact met me op voor een gratis kennismaking.
debby@woordenmetimpact.nl
06- 24 24 15 62